Du lengvi būdai, kaip galite padėti vaikui numesti svorio

Du lengvi būdai, kaip galite padėti vaikui numesti svorio

Augant susirūpinimui dėl vaikų nutukimo, imta daugiau dėmesio kreipti į vaikų mitybos gerinimą. Tikslas – padidinti sveiko maisto, pvz., vaisių, daržovių vartojimą, mažinant kaloringo ir nesveiko maisto kiekį.

Norint pasiekti šį tikslą, reikia tėvams ir vaikams pradėti galvoti, ką valgyti ir ko nevalgyti. Turint omenyje, kad pakeisti mitybos įpročius gali būti sunku, o kai kada net neįmanoma, nes vaikui augant tėvai vis mažiau turi įtakos tam, ką sūnus ar dukra valgo. Vis dėlto du paprasti pakeitimai buityje galėtų padėti.

Stanfordo universiteto medicinos mokyklos tyrėjai Thomas Robinson ir Donna Matheson knygoje „Maistas ir priklausomybė“ (Food and Addiction; Oxford University Press) aprašo keletą paprastų būdų, ką daryti, kad vaikai nepersivalgytų.

Pagrindinė idėja – reikia šį tą pakeisti jų aplinkoje, ir tai turės įtakos saikingesniam vaikų valgymui net tada, kai jie neprižiūrimi.

Pirmas pasiūlymas susijęs su taisykle, kad ir vaikai, ir suaugę yra linkę persivalgyti, jei maisto yra daug. Tyrimai rodo, kad nei vaikai, nei suaugę nėra linkę prisiminti suvalgyto maisto kiekio. Akivaizdu, kad suvalgę per daug maisto vieno valgymo metu, nei vaikai, nei suaugę nėra linkę kito valgymo metu valgyti mažiau. Tai paprasta – jei patieksite mažiau, vaikas suvalgys mažiau. Tačiau kaip patiekti mažiau ir nesijausti, kad skriaudžiate vaiką?

Pirmiausia pakeiskite žemas plačias stiklines ilgomis ir aukštomis. Buvo įrodyta, kad paaugliai suvartoja 74 procentais daugiau kalorijų, kai geria iš žemų, plačių stiklinių. Netgi aukštųjų mokyklų studentai ir barų lankytojai į žemas stiklines pylėsi 20 procentų mažiau gėrimų negu į aukštas. Argi sunku pakeisti žemas stiklines aukštomis?

Antras pasikeitimas, pagrįstas tuo pačiu principu, susijęs su lėkštėmis, dubenėliais ir šaukštais. Žmonės linkę neteisingai įvertinti porcijų dydį, kai lėkštėje dar lieka vietos. Ištirta, kad vaikai ir normalaus svorio suaugusieji pylėsi daug daugiau dribsnių į didesnius dubenėlius nei į mažus. Netgi pasakius suaugusiems apie tai, jie vis tiek įsipildavo daugiau.

Šešių savaičių bandomojoje programoje penkios šeimos pakeitė savo įprastas stiklines ir lėkštes mažesnėmis ir dažniau naudojosi arbatiniais šaukšteliais nei šaukštais. Tyrimo pabaigoje ir tėvai, ir vaikai valgė 20-30% mažesnes porcijas. Alkis po valgymų nebuvo jaučiamas. Po tyrimo šeimos jau pačios mieliau rinkosi mažesnius indus.

Šie tyrimai rodo, kad mes esame linkę suvalgyti daugiau nei norime, ir padarę keletą paprastų pakeitimų galime sumažinti nereikalingų kalorijų kiekį. Šie pasikeitimai nepareikalaus daug pastangų, jūsų vaikai nesijaus alkani, taigi, jūs nieko neprarasite. Imkite keletą aukštų stiklinių, patiekite pietus salotų lėkštutėse, o pietums skirtas lėkštes kelkite ant lentynų ir naudokite svečiams.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarų kol kas nėra.